Friday, July 23, 2010

rumah ibadat tempat orang-orang berpangkat disanjungi

di pagi jumaat saya tiada melakukan apa2 yang boleh mengisi waktu terluang saya..ya maklum saja saya sekrang dalam kondisi tidak berkerja(penggangur).saya memilih untuk menonton tv untuk membunuh segala kebosanan saya di pagi hari tersebut..saya menekan alat kawalan jauh tv untuk memilih siaran apa yang hendak saya tonton tapi malangnya tiada satu pun siaran yang saya minati pada pagi tersebut,yang saya dapatkan hanya lah kekecewaan di pagi hari..dengan tangan yang sangat gatal untuk mencari siaran,saya terlihat satu iklan pemberitahuan kepada penonton tentang ada satu pemimpin akan menunaikan solatnya di masjid besar(lebih kurang begini lah iklan itu).terus saya berandaian adakah seorang pemimpin itu patut memberitahukan kepada masyarakat bahawa dia akan menunaikan solat pada jumaat itu..sepertinya rumah2 ibadat itu sudah menjadi tempat hiburan bagi orang2 borjuis yang ingin bertemu dengan rakyat untuk simpati politik barangkali..bagi saya kalau mau beribadat tidak perlu memberitahu kepada orang lain yang penting hati kita jujur untuk melakukan ibadat..di sini timbul satu kekecewaan saya kepada agama yang selama ini saya sudah semakin pudar akan kebaikannya yang di sebarkan tapi sekrang bertukar menjadi tempat orang2 tertentu untuk berselindung dalam kegiatan buruk yang mereka lakukan..maksud saya mereka menggunakan agama untuk background politik mereka..sungguh jijik rasanya.

bagi saya pemimpin atau orang2 kaya adalah tuhan semasa dalam rumah ibadat kerna mereka ini akan di beri perihatian sepenuhnya oleh orang2 yang mengendali rumah ibadat itu sampai ada yang beratur di hadapan pintu masjid untuk bersalaman dengan tuhan yang sedang ingin bersolat dengan rakyatnya.wah tuhan yg berdandan baju mahal sudah wujud di hadapan mata rakyat..barangkali apabila bersalaman rezeki akan datang berlimpah di kemudian hari..(setan)hahah...di beri tempat yang paling handapan untuk mereka sedangkan ramai lagi orang yang datang lebih awal dari golongan2 ini(pemimpin&org2 kaya) tidak layak kah manusia yg tdak berpangkat untuk mendapat tempat itu?annnjing…tapi sekarang hiraki berada di dalam rumah2 ibadat.ya sudah terbukti bahawa mereka adalah tuhan apabila berada di dalam rumah ibadat..orang sudah lupa akan peranan mereka untuk beribadat..sedangkan mereka datang ke rumah ibadat hanyalah untuk sembahyang dengan jujur bukan untuk memberi layanan kepada golongan2 yang menggunakan pangkat untuk kepentingan diri sendiri..ini yang menimbulkan kekecewaan saya kepada ajaran agama kerna apa org mengambil kesempatan dengan atas nama agama untuk menutupi keperibadian mereka yang buruk..sesudah itu di sanjungi lagi..bodoh betul orang2 sekrang.kenapa bodoh?manusia sekrang lebih tergilakan pangkat daripada menunaikan ibadat..itu terjadi apabila kita melihat dengan secara realiti contoh nya rumah ibadat tempat pemimpin dan org2 kaya di sanjungi macam tuhan..sedangkan lebih banyak lagi orang yang berada di dalam rumah ibadat itu yang patut kita sanjungi kerna ketulusan serta keikhlasan mereka apabila menunaikan ibadat..bukan mcam golongan2 borjuis yang materialnya berlimpah kita patut sanjungi seperti tuhan.ini yg selalu merusak kepada pendirian seseorang apabila berdepan dengan orang2 yang berkelas atasan..langsung saja di butakan matanya apabila melihat setan bertopengkan malaikat yang berada di hadapannya..di sini saya bukan mau menyalahkan org2 kelas atasan,tapi saya lagi tidak suka apabila mereka lebih di beri perhatian bagi saya org2 kelas bawahan juga patut untuk di beri perhatian.tapi apa kan daya untuk orang2 bawahan untuk di beri perhatian kerna sekrang yang patut di beri perhatian adalah manusia yang mempunyai material yang mencukupi punya pangkat setinggi gunung everest baru akan di sanjungi,andaian saya di sini,punyai semua itu baru beriman barangkali..ANJING!!


2 comments:

Anonymous said...

memang betul,pangkat,darjat kebesaran,dan kuasa itu adalah sesuatu yang di nilai dan di persoalkan oleh orang-orang yang beragama..tapi tidak pada agama itu..

I Kill For God said...

hahahhha .