Thursday, July 26, 2007

PENAT MENGHADAPI KEHIDUPAN YG SERING BERULANG-ULANG

hari demi hari aku sering melakukan perkara yg sama..terlintas d fikiran ku bahawa aku seolah2 mesin yg sudah d settingkan utk menjalani kehidupan Yg sangat membosankan ini..kenapa perlu adanya Kehidupan sebegini..sedangkan ada yg penat menghadapinya..contohnya aku..setiap hari melakukan perkara yg sama...tapi apakan daya..tanpa kita melakukan perkara itu kita tidak akan mendapat apa yg kita ingin kan..maksud aku ialah alam perkerjaan..tanpa pekerjaan apa yg boleh kita perolehi..sedangkan dunia sekrang perlukan WANG utk memenuhi keperluan hidup..ini namanya kehidupan yg sudah d eksploitasikan oleh kapitalisme..kemana2 saja mesti perlukan duit...itu yg membuatkan aku menjadi penat menghadapi kehidupan ini...tapi dalam keadaan penat hati ini pasti inginkan perkerjaan..kerna itu adalah satu2nya cara kita ingin memdapat apa yg kita mahukan..jikalau aku tidak punya perkerjaan tempat siapa aku nak meminta wang..?harapkan keluarga..??tidak semuanya kedua2 Org tua kita sanggup bagi kepada kita..sedangkan inilah Masanya kita membalas jasa kedua org tua kita..kerna bertahun2 sudah menanggung karena Jahanam kita...apa yg kita perlu buat adalah kita membayar balik jasa mereka kepada kita..
biar berpenat menghadapi kerja jahanam janji punya hasil dikongsikan bersama...itu sudah membanggakan mereka...
Ya balik dengan Kehidupan yg sering membuatkan beban kepada kita..banyak org tidak menyadari apa yg mereka lakukan ssehari-harian..kerna mereka lagi sibuk mengejar masa depan yg cerah..bagi saya org yg mempunyai masa depan yg cerah ada orang yg betul2 rugi kerna semua tenaga,masa di habiskan utk mengejar masa depan yg cerah...tetapi Mereka tidak punya perasaan gembira seperti yg kita(all punk kid) rasakan..orang2 yg sering mengejar masa depan yg cerah kerana adanya sifat tamak mereka terhadap wang...sedangkan mereka tidak tahu dalam mengejar itu semua mereka habis mensia2kan masa remaja mereka...itu yg di katakan kebodohan tercipta oleh diri sendiri...tidak semestinya masa depan yg cerah boleh membahagiakan kehidupan kamu yg hanya sekali<---(fikir2kan lah wahai pemburu masa depan yg cerah.)..hahhah
tapi apa yg saya rasakan tidak sama dengan kalian kerana setiap manusia mempunyai kehendak yg berlainan..jadi kehidupan itu terpulang kepada kamu..think what true and throw to fucking trash what you think wrong....wah saya seakan lari tajuk..hahahah....maklum lah..penulis yg tidak seberapa..hahahah
balik sekali lagi kepada kehidupan yg harus kita tempuhi walaupun ia sering berulang-ulang tetap juga kita harus turuti kerana inilah nasib manusia yg tereksploitasi(hahahah)...DUNIA SEKRANG SUDAH MENJADI MILIK PARA KAPITALISME,APA YG KITA PERLUKAN ADALAH TABAH UTK MENGHADAPINYA...
TETAPI JIWA SEORANG D.I.Y(do it yourself) TIDAK AKAN PERNAH PUDAR DI HATI...
maaiahaaihaiahaih

1 comment:

Leo Jm Japil said...

"Tidak semestinya masa depan yg cerah boleh membahagiakan kehidupan kamu yg hanya sekali<---(fikir2kan lah wahai pemburu masa depan yg cerah.)" <<<<------- tp masa depan yg cerah membantu anda. hahahaha. without money your life could be harder than usual but without family, your life totally ruins brother! :) love your family.sy pun syg si kimi.wakwakawkawkawkwakwaawkawkawkawkaw...