Sunday, January 27, 2008

Di Mana Kamu Yang Bergelar Tuhan?

setiap manusia pasti ada keinginan masing2..keinginan yg di idam2kan setiap manusia..kerana keinginan tersebut tidak akan datang dengan tiba2..saya juga punya keinginan sekali dapat bertemu dengan seseorang yg di panggil tuhan..tidak kisah bertemu dalam mimpi mau pun reality.!!binggung!!setakat berdoa jangan harap keinginan itu termakbul..hanya memenatkan kita saja berkata2 dalam doa kita..
seakan kita bercakap dengan meja atau kerusi..kerna tuhan tidak akan pernah ingin berkomunikasi dengan kita..hahaha..di mana dia..?yg di puja semua org.??dimana dia??yg di agung2 kan namanya??mana dia??yg namanya tertulis dalam buku2 suci..di mana dia..??aaaaarrrrrgggggghhhh.
tapi saya masih lagi menunggu kemunculannya..sampai kapan pun??harus di tunggu..
sedih hati ini melihat segelintir umat-umatnya yg mengalirkan air mata apabila sedang berdoa..bagi saya air mata itu sungguh pedih utk mengeluarkannya serta kondisi muka akan berubah menjadi jelek..kenapa harus menggalirkan air mata utk seseorang yg kita tidak pernah tahu kewujudannya..pernah kah dia memberi respon terhadap doa kalian.???
cukup menghairankan bagi saya hanya berdoa boleh mengeluarkan air mata..kenapa air mata itu tidak pernah mengalir kalau kita terlihat suatu benda reality yg cukup menyedihkan di hadapan kita..sedangkan ianya benda yg perlukan pertolongan kita..kerna apa yg terlihat itu la sebenarnya pintu syurga kita..tidak payah berdoa utk memohon supaya kita di tempatkan di syurga!!kerna di dunia ini la pintu syurga itu patut di ketuk..bukan pada akhirat!!
cukup membinggungkan saya kenapa yg kaya/berpangkat selalunya diiringi sewaktu ingin sembahyang..??sepertinya dalam rumah tuhan(gereja,masjid n kuil) itu milik mereka..sepertinya mereka juga yg tuhan..sedangkan sama saja dengan org lain yg dipanggil umat..
inikan manusia yg paling koruptor patut di sanjungi..fuh persetankan saja mereka semuanya..berfikir lah para umat2!! yg berpangkat dan punya kuasa tidak seharusnya di beri layanan yg istimewa semasa berada di rumah tuhan..siapa mereka??utk di sanjungi di dalam rumah beribadat..mereka adalah manusia yg bertopengkan setan..Fuck!!
tapi sentiasa bermain di fikiran saya adalah bila tarikhnya saya akan bertemu tuhan dan bersua dengan nya..ini yg saya idam2kan selama ini..inginkan bertemu dengannya!!! bukan mendengar tentannya yg sudah tertulis dalam kitab2 suci..bagi saya itu belum cukup utk mengenal dirinya yg betul2 wujud..hehehe

playlist:
-elegy esok pagi-ebiet g ade
-kumau seperti mu jesus-lagu rohani.

-cichie holocausto!-

6 comments:

Ian Ashley said...

Hmm suatu luahan yang bagus kawan...Ada betul juga kamu cakap tue dan ada juga tidak betulnya...Tapi yang betul-betul memberi perhatian saya ialah "KENAPA ORANG BERPANGKAT/KAYA HARUS DIIRINGI MASUK KE DALAM GEREJA".Kenapa perlu ya diiringi? Pernah saya mengajukan soalan kepada rakan bukan punk / hc yang berbunyi seperti ini "ADAKAH KALAU SAYA BERPAKAIAN SEPERTI PENGEMIS/KEHITAMAN ALA SETAN AKAN DI HALAU KELUAR DARI RUMAH BERIBADAT TERSEBUT? TUHAN NIE TENGOK PERSONALITI/SIKAP/PENAMPILAN MANUSIA JUGAKAH?".Macam mana tu? Ko ada jawapan dia kah kawan?

cichie holocausto said...

huh thankx bab comment ian..

hah..
aku rasa bukan tuhan yg tengok personaliti/sikap/penampilan manusia..aku ndak tau la kalau dia boleh tengok ka tidak..
tapi yg menyampah Adalah org2 sekeliling..mereka yg setan sebenarnya...
aku rasa tidak juga org mau halau..tapi org lain tidak akan mau duduk dengan kau..bab kenapa org2 sekrang rasist!!.yg selekeh mesti di pandang hina..
tapi bagi tuhan tidak akan menghalau org2 yg pengemis atau kehitaman macam setan..
malahan dia akan menyeruh lagi utk beribadat..
bab dalam semua agama mana ada yg mengajar tentang keburukan..
kecuali agama yg sesat..!!

tapi aku binggung Agama mengajar kebaikan tapi kenapa ada juga umat2 yg Berselindung dalam menetup kesalahan mereka!!maksud aku yg kaya2 tu la..koruptor as fuck...para paderi2 mesti memberikan mereka layanan istimewa???binggung boss..
yg miskin hina ka..???

Sekarang aku tengok agama macam di politiskan..suck!!

Ian Ashley said...

Yup! Manusia sekarang ni banyak yang rasist jua ni...even ada 1 masa sia mau jua jab muka warden church tue...Sia rasa semua ini tidak kaitan dengan hal tuhan tapi dari cara manusia itu sendiri membuat hal ini menjadi lagi kronik betul? 100% sia setuju ckp ko tu chie...Even zaman pope john paul pun sudah dia into barang politikus p mati ni...lagi lah skrg...agama bulih dijual...Apa2 pun kan chie...ko ada p mengakun ka baru2 nie hehe...

chrishellz said...

Hey I love what you just posted about ni subjek. I hope nanti 1 hari we can chat about this. Saya teda jawapan, but I hope I can give you the answers that you want to hear. LOL~

aku rasa bukan tuhan yg tengok personaliti/sikap/penampilan manusia<-- you are right! It is written in the bible, that God nda tengok penampilan kita very clearly, dia suru kita jan worry about what we're going to wear or eat. And yes, kita ni kan manusia, sama la, kalau ko pakai baju crusty2 p greja, mungkin memang orang tengok ko satu macam, abis semua orang nda perfect. It depends sama orang yang lihat kita, if we go to churhc untuk dress up kasi orang tengok, that is wrong, but if we go to church to worship God, with the right attitude, God is happy. It doesn't matter what we look like, its the heart that matters, bible ada cakap banyak kan. =) Bible cakap, DALAM DIA, TIADA CONDEMNATION. So whatever you're feeling, if you've done millinos of sins, you dress bida2, teda orang akan condemn ko.

But let me ask you... Kalau ko pergi gereja la kan.. untuk pray and worship God, does God who is the almighty person, king of kings, our saviour, Lord of all lords, our redeemer, a GOD deserve the best out of us??? But it is still all up to you! =) Bible ada ni cerita pasal ni girl, dia tuang perfume dia (which is the only barang berharga dia ada, she is miskin btw) d kaki yesus. Why? Because Yesus deserve the best out of us. What we have today is from God. All that we are, is from God, and he is our creator. Sorry about people whom have offended you and tengok you 1 macam when pakai itam p greja. But it doesnt matter camana derang tengok, apa yang penting is how God looks at you!

Also ko mention pasal anu tu, napa orang yang kunu la ada pangkat tinggu harus diiringi masuk ke dalam gereja?!!? Mm... Sa nda tau la RC, my church, SIB, kami teda buat benda2 gitu.. Teda dress priest or father. But we respect the people who God has choosen to teach us. Like my pastor, He is the appointed person untuk jaga tu gereja, kotbah.. and stuff like that. God says to respect them. Even God says clearly in the bible, mana2 jak ko keja, respect the people with higher pangkat/authority.

About mau jumpa God?!?! Mm.. I pray and pray and hope that you, Richie, tidak akan jumpa God dulu. Cause if you do, there is no turning back suda. It might be too late.

Anyway, hook me up on ym, nanti we cerita lagi! =) Weeeeeeeeeeeee! God bless you che and Ian! Weeeeeeee!!!

Remember this, God is always there and ready to bless you!! BLESS! not curse... IF only you mau the blessing.. go to him!!!! I've seen his blessing, I hope you will too!!

Christine

www.xanga.com/chrishellz

yan yan said...

no komen..hihi..

p/s: hye chie..hihi

Leo Jm Japil said...

wow.. debatan hangat. :P

for me,"KENAPA ORANG BERPANGKAT/KAYA HARUS DIIRINGI MASUK KE DALAM GEREJA". <--- sbab mo jaga air muka.( hit me if im wrong). satu lagi, ADAKAH KALAU SAYA BERPAKAIAN SEPERTI PENGEMIS/KEHITAMAN ALA SETAN AKAN DI HALAU KELUAR DARI RUMAH BERIBADAT TERSEBUT? TUHAN NIE TENGOK PERSONALITI/SIKAP/PENAMPILAN MANUSIA JUGAKAH? <--- ini, kmu tau la urg skrg, apa drg pggil,anu bebau? anak yg nda pndai dgr ckp parent? skolah nda tggi? nah itu la tnggapan drg sama urg2 yg crusty dress pg greja. smua org ada level dia tuk improve in life bah. mksud sy, kbnyakan org(trutama di sabah) pernah mngalami zaman ksusahan.jd misalkata drg suda maju la kunun,mksud sy dpt keja bgus, trus slalu p greja la, jd drg pndang org2 yg gorongot(kmu paham baini kan) ni mcm sampah. pdahal, claimed diri jak holy, tp lps greja tatap ckp2 urg(even myself and dont you say u dont). and 1 more thing, bkn suma org p greja tu pigi dgn rela hati.kbnyakan kna paksa parent tu pigi. kna paksa bngun awal2 p mandi dgn prasan marah. seriously, sa sndiri mngalami ni. smpai greja dgn hati yg nda snang,dgn prasan benci, tguk2 chicks and etc. kalo itu la urg ckp "PIGI GEREJA TUK MENEMUI KETENANGAN DAN JUMPA TUHAN".. thats bullshit i tell you. any feedback, send to my blog. thx. :P

(leovendetta.blogspot.com